Зміни до Правил дорожнього руху

В Україні в черговий раз хочуть змінити Правила дорожнього руху
В Україні в черговий раз хочуть змінити Правила дорожнього руху
В Україні в черговий раз хочуть змінити Правила дорожнього руху

В Україні в черговий раз хочуть змінити Правила дорожнього руху (далі – ПДР). Причому цього разу настрої досить серйозні. Державтоінспекція (далі – ДАІ) оприлюднила вже другу редакцію таких змін. Всім управлінням ДАІ і не тільки було дане завдання запропонувати свої пропозиції змін до ПДР. До виконання завдання поставилися з усією сумлінністю.

Таким чином, була зроблена серйозна робота, і в результаті отримали документ, що налічує 169 сторінок. З огляду на це, зараз йде жваве обговорення цих новинок ПДР. Чи справді ці зміни мають вдосконалити ПДР? Чиї права буде захищати цей документ? Про ці питання ми поговоримо в даній статті.

В новій редакції ПДР з'явиться положення, яке зобов'язує водія вийти із автомобіля, якщо його зупинив співробітник ДАІ. У разі керування без страхового полісу введуть аналогічну відповідальність, що й за керування незареєстрованим автомобілем або без проходження щорічного техогляду. За таке порушення вчинене вдруге можуть навіть забрати автомобіль. У вказаних змінах є ініціатива усувати від керування автомобілем водіїв, які перебувають у хворобливому або стомленому стані, але, правда, як саме визначатиметься рівень втоми ще невідомо. Нарешті ДАІ посилює вимоги до маршруток.

Вони будуть зупинятися тільки в місцях посадки-висадки пасажирів. Цікава пропозиція щодо велосипедистів. Якщо велосипедист показує правий поворот, водій автомобіля зобов'язаний його пропустити. Також нові ПДР обмежать швидкість до 90 км/год, а 130 км/год дозволено буде розвивати тільки на автомагістралях, тобто лише від Києва до Борисполя. Неабияку активність виявила велоасоціація. Так, планується запровадити більше десяти дорожніх знаків для велосипедистів.

Варто нагадати, що відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Причому зауважмо –  "законами", а не законодавством. ПДР не є законом.

Підсумовуючи вищесказане, ми приходимо до висновку, що даний документ має цілу низку позивних ініціатив, але й не менше неузгодженостей із законами України. Тому для запровадження деяких змін в життя їх потрібно закріпити на рівні законів.